Monday, October 28, 2013

semua angkara nyamuk!!

ya! semuanya angkara nyamuk.. disebabkan nyamuk seekor aku demam denggi.. teruk rupanya kalau dapat denggi ni ya.. aku ingat kalau demam denggi macam demam biasa2 je.. tapi dia lagi dahsyat dari demam panas.. 

hari pertama aku demam.. menggigil satu badan. xboleh tidur langsung malam tu.. aku rasa macam ada orang letak batu dalam kepala aku.. sakit gila.. merana jugaklah satu malam tu.. 

harini dah hari ketiga.. baru siang td pergi check-up kat KK Salak.. doktor cakap aku denggi.. macam2 dia pesan kat aku.. minum air banyak2.. hapuskan tempat yang boleh ternak jentik2.. lepas tu apa lg eh.. lupa r pulak.. hehe.. banyak sangat pesannya.. tapi last skali yang aku ingat.. dia suruh aku amalkan semua yang dia cakap kalau xnak duduk hospital..

masa aku g klinik td pun doktor tu just bg Paracetamol aje.. aku makan Actifast xjalan.. tapi bila aku macal panadol yang doktor bg terus hilang sakit kepala.. siang td jugak aku kena amek darah ngan masuk air.. aku paling xsuka kalau badan aku kena cucuk2.. tapi sebab aku nak sehat, aku sangup bertahan.. tapi rasanya macam x sanggup pulak nak kena amek darah lagi siang nanti.. x boleh ke tunggu 2 3 hari lagi.. bagi aku hilang feel macam mana sakit kena amek darah siang td..

ni pun sebab takut punya pasal la aku x boleh tido..dah pukul 5.15a.m dah ni.. abah pulak cakap benda yang menakutkan aku.. dia kata kalau x cek darah nanti kena masuk hospital.. eii xsanggup aku de nak masuk sepital.. aku dengar abah cerita mak masuk sepital sebab denggi tu pun dah cukup seram.. satu hari 4 kali amek darah.. lepas tu seminggu mak kena masuk 15 botol air.. eii.. xsanggup2..

emm.. mintak2 la aku cepat2 okay.. aku pun ada 1 aje tanda2 denggi tu.. Panadol yang doktor bagi dia suruh aku makan 2 bijik 4 kali sehari selepas makan.. tapi aku bantai je makan Panadol xmakan nasik.. sejak demam terus hilang selera aku.. aku pun dah 3 hari demam ni baru sekali makan.. aku sendiri pun x caya.. itupun masa hari pertama aku demam akak aku belikan nasik ayam, xhabes pun sebab xrasa apa makan.. tapi kalau hari2 macam ni alamatnya cepat la aku kurus.. hahaha

sekarang tengah musim denggi.. jadi semua orang kena jaga diri elok2..

tawakkal+to+Allah
#naqiahsamsudin
semua angkara nyamuk

No comments: